خداوندا !!!

خداوندا !!!


به آرامش سلاممان را برسان

به امنیت بگو جایت اینجا خالیست

به عشق بفهمان که خانه اش خالی است

به صفا پیام بده دلمان برایت تنگ است

به وفا بگو کمی با ما مدارا کند

به صمیمیت راه گم کرده راه را نشان بده

به پایمردی بگو صبور باشد


خداوندا

دیگر نمی دانم تو خود بهتر آگاهی

دیگر صفات را در پناه خود قرار بده

آمین

اگه می تونی جای من باش ...

اگه می تونی جای من باش ...


تو دنیای ما همه چیز یه جور دیگه است

وقتی زن باشی باید هی مراقب باشی


مراقب خودت که نه مراقب مردا مراقب بچه ها

پس کی نوبت تو می شه ؛ شاید هرگز


وقتی زن باشی

باید سرت همش پایین باشه

توی چشمای مردا زیاد نگاه نکنی 

وگرنه می گن چه بی حیا!!!


باید برای رفتن به خارج از کشور

اجازه شوهر باشه یا پدر یا اگه نداری برادر

آخه تو که عقل نداری تصمیم بگیری

چی برات خوبه چی برات بده!!!


باید روسریت کامل موهاتو بپوشونه

وگرنه می گن تمام بلایای طبیعی و غیر طبیعی

به خاطر همین چهار تار موی تو بود!!!


باید لباست به تنت زار بزنه

وگرنه آقایون محترم حالی به حالی می شن!!!


باید تو خونه جلو پسرت هم رعایت کنی

توی گرمای تابستون لباس کامل بپوشی

وگرنه پسرت منحرف می شه !!!


باید برای شوهرت سنگ تموم بزاری

از آرامش خونه شون گرفته تا آرامش تنشون

وگرنه شوهره فیلش یاد هندوستان می کنه!!!


باید جلو مادر شوهر خفه شی

وگرنه برای پسرش که یه دسته گله و تو سبزی گندیده

می ره یه دسته گل پیدا می کنه که به پسرش بیاد

دیگه نوه هم داره خیالش از مسایل ژنتیکی و این چیزا راحته !!!


باید سرکار مراقب باشی موقع حرف زدن با مردا

زیاد نخندی ، گرم نگیری باهاشون 

وگرنه بهت برچسب می زنن که این با همه مردا بعله !!!


باید توی پمپ بنزین با مردا کل کل نکنی

وگرنه می زنن توی صف می گن این زنه بلد نیست بنزین بزنه !!!


باید توی رانندگی هی بزاری مردا ازت سبقت بگیرن

وگرنه غرورشون یه چیزیش می شه می پیچن جلوت

تا از عقب بزنی بهشون بگن یه زن بود رانندگی بلد نبود!!!


از دیه و قوانین رسمی و غیر رسمی دیگه نمی گم

برای این که همشون رو مردا نوشتن برای زن ها!!!


حالا اگه مردی جای من باش ...

خودتو سفت بپوشون که من تحریک نشم

اگه تونستی مردی


وقتی خواستی جایی بری بیا محضری ازم اجازه بگیر بعد برو

اگه تونستی مردی


توی گرمای تابستون روسری سرت کن مانتو بپوش زیر مانتو هم باز بپوش

اگه تونستی مردی


بزار توی خیابون سر به سرت بزارم بهت کلک بزنم حتی توی رانندگی

هیچیم نگو برای این که می شی دریده

اگه تونستی مردی


دیتم نصف من باشه بتونم کتکتم بزنم قوانین پشتیبان من باشه

نتونی حرف بزنی حق اعتراض هم نداشته باش

اگه تونستی مردی


کلا زن باش توی جامعه ای مثل الان با تمام شرایط من زندگی کن

مثل من مراقب همه چی باش

اگه تونستی مردی


گاهی ...

گاهی ...



گاهی میرسی سر بن بست احساست ولی نمی تونی ببینیش

گاهیم میری در خونه امیدت ولی نمی تونی در بزنی که بیاد بیرون


بعضی وقتها می زنی به سیم آخر همه چیو ول می کنی

ولی بازم می بینی سیمه هنوز آخرش نیست هیچیم ول نشده


نمی دونم شایدم اون بن بست اصلا بن بست نبوده

احساست هم از یه راه دررو دیگه فرار کرده رفته


نمی دونم شایدم اصلا امیدت توی خونه نبوده

اگرم زنگ می زدی نمی تونسته بیاد بیرون

دو کلمه درد دل ...

دو کلمه درد دل ...


امشب می خوام برای خود دلم درد دل کنم

با دلم صمیمی بشم همه حرفامو بهش بزنم

شاید منو بخشید راحتم کرد آزاد شدم !!!


دلم منو ببخش

اگه همه غم و غصه هامو تو صندوقچه تو پنهون کردم

اگه گاهی کینه ای شدم تموم سمشو ریختم توی صورتت

اگه قهر کردم باهات شادی رو نگذاشتم بیاد در خونت

اگه عصبانیتمو سرت خالی کردم و بد و بی راه گفتم

اگه باعث شدم به خاطر من درد بکشی


دلم منو ببخش

اگه اجازه ندادم واقعا عاشق بشی

اگه وادارت کردم همه احساستو خفه کنی

اگه دور تا دورت یه دیوار کشیدم نگذاشتم یه کم احساس آزادی کنی

اگه وقتی بریدم همه گناهارو گذاشتم به پای تو


راستی یادته بچه بودیم چه حال و هوایی داشتیم

چقدر شاد بودیم چقدر آزاد بودیم چقدر برای هم وقت داشتیم

وای جوونیمونو که دیگه نگو اصلا روی پا بند نبودیم

فکر می کردیم همه دنیا مال ماست چقدر سرخوش بودیم


ولی حالا تو این سن و سال !!!

هم تو پیر شدی هم من

شاید جوون به نظر بیایم ولی هر دومون می دونیم

نمی شه به خودمون دروغ بگیم

باحسرت به اطرافمون نگاه می کنیم

به کارهایی که می شد کرد و به سادگی از کنارشون گذشتیم

یا اونایی که می شد از کنارشون بگذریم  ولی با پافشاری سرشون موندیم


ببخش دلم سرتو به درد آوردم با پرحرفیام

نمی دونم شاید کمی دیرباشه

ولی شاید به خاطر همه چیز بتونی منو ببخشی

بتونی سهل انگاری هامو نادیده بگیری

با همه احساسم ازت می خوام فقط مثل همیشه صبور باشی

دریک کلام

فقط منو ببخش

دلخسته ...

دلخسته ...


از درد دل دلخسته ام

از این همه درد در دلم دلشکسته ام

از سردرگمی سرگشته ام

از این همه درد در سرم بازمانده ام


با این همه دلخستگی

با این همه دل شکستگی

با این همه سرگشتگی

با این همه بازماندگی


همچنان ایستاده ام 

با دردهایم ساخته ام

با احساسم بنشسته ام

کلا هنوزم زنده ام